Vakantie Mierlo

Vorige week waren wij lekker een weekje op vakantie in Brabant! Vorig jaar gingen we ook in de eerste weken van september en toen was het prachtig mooi weer, dus we besloten nu weer in dezelfde periode te gaan. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, dat bleek maar weer, helaas, want het was natuurlijk niet een opperbeste week wat het weer betreft. Maar we hebben het heel fijn gehad en vandaag deel ik in een fotoverslag met jullie hoe onze week was.

Maandag 11 september

Ready to go! Bepakt en bezakt kunnen we de reis naar Brabant gaan starten. We besloten rond het middaguur te gaan rijden, zodat zoonlief lekker kon gaan slapen in de auto.

In de auto check ik nog even de weersvoorspellingen voor de rest van de week. Niet al te denderend, maar het is al beter dan dat het was, want er werd namelijk een hele week regen voorspeld.

En daar is ie dan! Onze gehuurde safaritent. Hier zouden we een weekje gaan vertoeven. De tent was luxe, met een heerlijke stortdouche en eigen wc; lekkere bedden; keukentje; veel ruimte. I love glamping! 😉

Dinsdag 12 september

Nacht 1 in de tent overleefd. We moesten allemaal nog even wennen denk ik. Geluidjes, donker ennuh k.k.k.koud. Zoonlief werd helemaal overstuur wakker midden in de nacht, en was ontroostbaar, dus ik ben maar op het bed naast zijn campingbedje gaan liggen. Zo kregen we allemaal onze nachtrust.

Het bleek prachtig weer en we gingen naar Dierenrijk te Nuenen. Voor Noud de eerste keer in de dierentuin. Super leuk! Dierenrijk is echt een heel leuk park, vonden wij, daarover in een latere blog meer.

Woensdag 13 september

We kregen allemaal berichten over storm in het noorden van het land. Bij ons waaide het wel, maar van storm was niet te spreken. Het was eigenlijk best lekker weer. De laarsjes waren geen overbodige luxe trouwens.
We brachten een dagje op het park door. ’s Ochtends lekker gezwommen in het overdekte zwembad op het park. ’s Middags begon het hard te regenen, dus zaten we wat in de tent en gingen we naar het overdekte speelgedeelte op het park.
Donderdag 14 september
Er werd alleen maar regen voorspeld, dus we besloten voor een binnenactiviteit te gaan. We gingen naar Eindhoven en brachten een bezoekje aan het DAF-museum.
Daarna nog even shoppen in Eindhoven en lunchen! Veel lopen is momenteel killing voor mijn rug en heup, dus ik was er op een gegeven moment wel klaar mee. Terwijl we naar huis gingen, begon het te stortregenen en de rest van de middag brachten we in de tent door!
Vrijdag 15 september

Het weer voor vandaag werd niet al te best, volgens de voorspellingen. Na een slechte nacht, besloten we daarom om even rustig de dag op te starten. Dit deden we bij het indoor speelgedeelte op het park. Toen ik dit maandag voor het eerst zag, dacht ik: is dit het? Wat klein? Maar hij is heerlijk overzichtelijk en Noud vermaakt zich er kostelijk. Koos Konijn liep er ook rond, en hoewel Noud het de hele dag over konijn had, vond hij het vooral maar eng.
Uiteindelijk bleek het prima weer en ’s middags besloten we nog even naar het dorp te fietsen.
Voor de nacht hebben we het kacheltje bij Noud op z’n slaapkamer gezet en zaten we zelf met dikke dekens om Rummikub te spelen. Maar met succes, Noud heeft de hele nacht lekker door geslapen.
Zaterdag 16 september
We besloten naar Helmond te rijden en het kasteel daar te bezichtigen. Helaas hadden we niet goed gekeken en ging het kasteel pas om 12 uur open. Eerst dus maar even de stad in, kopje koffie drinken en een heerlijke wafel met warme kersen. Vervolgens toch het kasteel bekeken, super mooi gedaan, goed bij gehouden en leuke interactieve onderdelen.
Zondag 17 september

De laatste dag alweer. Na weer een nacht ruk te hebben geslapen, gingen we eerst maar weer naar het indoor speeltoestel. Noud kon al z’n energie kwijt en wij genoten van het aangezicht van een blij en gelukkig kind onder het genot van een kopje koffie. S middags sliep Noud eindelijk eens goed (oké, niet in het campingbedje, maar op het eenpersoonsbed er naast, maar hij sliep!). Toen hij wakker werd fietsen we naar een stadje verderop om lekker uit eten te gaan om de vakantie af te sluiten.
Dat was onze vakantieweek alweer. Inmiddels zit de eerste werkdag voor mij er al weer op. Hoewel de nachten echt koud waren, hebben we echt een heerlijke vakantie gehad. Zoonlief genoot volop, van het buiten zijn, van het samen zijn. Manlief en ik zijn heerlijk tot rust gekomen. Top vakantie!

2 gedachten over “Vakantie Mierlo”